Regulamin HGL Trophy

ZAŁOŻENIA OGÓLNE

1.1 Rozgrywki będą prowadzone w systemie grupa + puchar.
1.2 Liczba drużyn w grupach i liczba zespołów awansujących do danej fazy będzie zależna od liczby zapisanych drużyn.
1.3 W przypadku, gdy dwie drużyny mają tyle samo punktów, o kolejności w tabeli decyduje w odpowiedniej kolejności: Różnica w wygranych setach, Liczba wygranych setów, Różnica bramkowa.
1.4 W turnieju gra każdy zapisany zespół.
1.5 Pucharowa drabinka i grupy zostaną wylosowane.
1.6 Zapisanie się do turnieju jest równoznaczne z zaakceptowaniem jej regulaminu
1.7 W jednej drużynie musi być minimum trzech i nie więcej niż sześciu zapisanych aktywnych zawodników.

USTAWIENIA MECZÓW

2.1 Mecze będą rozgrywane w formacie “best of 3” (do dwóch wygranych setów).
2.2 Dozwolona piłka – Normal 01 lub inna za porozumieniem obu stron (nie licząc fire ball).
2.3 Kapitanowie drużyn sami umawiają się na mecze we wskazanym terminie.
2.4 W przypadku jakichkolwiek problemów podczas umawiania meczów (np. brak odpowiedzi przez dłuższy czas) należy poinformować organizatora.
2.5 Wyniki wszystkich setów w postaci nagrań wysyłamy na serwer HGL na discordzie.
2.6 W przypadku braku nagrania z jakiegoś meczu – uznajemy, że mecz się nie odbył.
2.7 Mecze rozgrywamy na hoście neutralnym lub za zgodą obu kapitanów na hoście jednej z drużyn.
2.8 Spóźnienie na umówiony mecz obowiązuje do 15 minut, po 15 minutach drużyna, która czeka na przeciwników może ubiegać się o walkowera.
2.9 Jeśli drużyna nie może zjawić się na umówionym wcześniej meczu to zmiana terminu zależy tylko od dobrej woli przeciwników.
2.10 Kara weryfikacji zawodów jako walkower oznacza weryfikację wyniku meczu na 0:3 na niekorzyść ukaranego klubu.
2.11 Jeśli ping u zawodnika jednej z drużyn wynosi ponad 80 i jest to winą hosta (zawodnik nie ma lagów na innych serwerach), to drużyna ta nie musi zgadzać się na granie na danym hoście. Dowodem są screeny pokazujące pasek zadań i ping gracza.

USTAWIENIA 1 SETA:

3.1 Jeden set rozgrywany jest w formacie 3v3.
3.2 Długość seta to 8 minut.
3.3 Dozwolone boisko – Big.
3.4 W przypadku remisu, gramy razem z “Overtime”.

PRZEBIEG MECZÓW

4.1 Jeżeli po rozpoczęciu seta widać wyraźnie, że któryś z zawodników jest nieaktywny, wtedy taki set należy zrestartować.
4.2 Rozpoczęcie spotkania (determinuje je pierwsze kilkanaście sekund gry) jest równoznaczne ze zgodą na rozegranie go na danym serwerze. Wtedy tylko od dobrej woli drugiej drużyny zależy, czy przychyli się do waszej prośby o przerwanie/zmianę serwera. Jeżeli nie wyrazi zgody, taki mecz musi być kontynuowany. Wyjście zawodników w takiej sytuacji, będzie traktowane jako ucieczka.
4.3 Wyjście gracza w trakcie meczu i brak jego powrotu w przeciągu 5 minut, traktowane jest jako ucieczka.
4.4 Możliwa jest oczywiście zgoda drużyny przeciwnej na dogranie reszty takiego spotkania w innym terminie.
4.5 Pauzę możemy włączyć tylko podczas przerwy w grze (bramka), maksymalnie każda z drużyn ma trzy pauzy na jeden set.
4.6 Maksymalna długość pauzy jest nieokreślona, jednak gdy przeciwnicy wyraźnie ją przedłużają, kapitan drugiej drużyny może domagać się o wyłączenie pauzy (około 5 minut).
4.7 Wznawiamy grę tylko wtedy, gdy wszyscy gracze są gotowi.
4.8 Gracz, którego nick, pod jakim występuje w meczu, różni się od tego, który widnieje w zapisach, jest uznany za nieuprawnionego do gry. Drużynie, w której gra taki zawodnik, grozi walkower po wcześniejszym zgłoszeniu kapitana drużyny przeciwnej.
4.9 W czasie trwania spotkania jest zakaz używania tzw. “skinów”, numery na krążku są dozwolone.
4.10 “Admina” w trakcie spotkania może mieć tylko kapitan drużyny, lub gdy nie jest on w stanie grać – wybrany przez niego zawodnik tej samej drużyny.

KARY

5.1 Za odpowiednie przewinienia popełnione w trakcie turnieju gracz może otrzymać od organizatora określoną ilość żółtych lub czerwoną kartkę.
5.2 Organizator może ukarać zawodnika kartką w każdym momencie. Może to być zarówno przed, w trakcie, czy też po spotkaniu.
5.3 Organizator ma prawo użyć czatu ogólnego w trakcie spotkania do ukarania zawodnika kartką.
5.4 System kar w postaci kartek prezentuje się następująco:

  1. Konsekwencje:
    – Czerwona kartka = Wykluczenie z aktualnej i następnej kolejki/rundy z gry zawodnika na którego została nałożona kara;
    – 3 żółte kartki w jednym meczu = wykluczenie z gry na jeden set. Kara obowiązuje na kolejny set zawodnika według kolejności podanej w terminarzu jeśli była przydzielona poza grą lub grozi wykluczeniem z gry w aktualnym secie, jeśli zostały one przydzielone w trakcie trwania spotkania;
    – Więcej niż 3 żółte kartki w jednym meczu = Czerwona Kartka;
    – 5 żółtych kartek w sezonie = Wykluczenie z gry w następnej kolejce/rundzie;
    – 10 żółtych kartek w sezonie = Wykluczenie z gry na kolejne dwie kolejki/rundy;
    – 15 żółtych kartek w sezonie = Wykluczenie z gry na kolejne trzy kolejki/rundy;
    – 2 czerwone kartki w sezonie = Wykluczenie z gry na resztę turnieju.
  2. Czynności, za które można otrzymać kartki.
    – Napisanie na czacie ogólnym w trakcie trwania spotkania (Można pisać w trakcie pauzy, o ile nie jest to spam) = 1 żółta kartka
    – Wykonywanie czynności organizatora, w czasie gdy się nim nie jest = 1 żółta kartka
    – Nadmierne używanie wulgaryzmów w trakcie trwania spotkania = 1 żółta kartka
    – Zapauzowanie gry w momencie innym niż strzelenie bramki = 1 żółta kartka
    – Granie bez tagu swojej drużyny lub z tagiem innej = 1 żółta kartka
    – Wystartowanie gry bez zgody drugiej drużyny = 1 żółta kartka (oczywiście, taka gra może być zatrzymana)
    – Ignorowanie poleceń administratora ligi = 1 żółta kartka
    – Dokonanie zmiany zawodnika poza pauzą (wyjątkiem jest, gdy danego gracza wyrzuci z gry). = 1 żółta kartka
    – Zakończenie pauzy bez zgody drugiej drużyny = 2 żółte kartki
    – Przekroczenie limitu trzech pauz w meczu = 2 żółte kartki
    – Przesunięcie gracza nie uczestniczącego w meczu do swojej drużyny lub przeciwnika w trakcie meczu = 2 żółte kartki
    – Obraza innego gracza lub drużyny = 3 żółte kartki
    – Obraza administratora ligi = 1 czerwona kartka
    – Zatrzymanie gry poprzez wciśnięcie przycisku “stop” lub zamknięcie rooma = 1 czerwona kartka
    – Inne czynności podlegające karom typu oszustwa itp., będą rozpatrzone osobno przez administrację ligi.

5.5 Od każdej kary można się osobno odwołać poprzez wiadomość w zakładce “appeals-odwołania” na Discord.
5.6 Kara zawieszenia obejmuje kolejną kolejkę/rundę, w której dany zawodnik może zagrać, zawieszenie może przejść także na kolejną edycję.
5.7 Jeżeli ma miejsce sytuacja, że w trakcie jednej kolejki dany gracz przekroczył dwa “progi” kartek, kara zawieszenia jest sumowana z obu progów. (Przykładowo – gracz X w jednej kolejce otrzymał 10 żółtych kartek, więc zostaje zawieszony na 3 kolejne kolejki).
5.8 Przewinienia podlegające karze co najmniej trzech żółtych kartek lub jednej czerwonej popełnione w czasie dziesięciu minut przed lub po meczu, także mogą zostać ukarane.
5.9 Za czyny szkodliwe dla ogółu społeczności wyrządzone poza rozgrywkami organizowanymi przez naszą organizację, także może grozić danemu graczowi kara, o której zadecydują organizatorzy.
5.10 Jeśli zawodnik jest zagrożony karą za przewinienia popełnione poza naszymi rozgrywkami, powinien zostać najpierw ostrzeżony przez organizatora o zagrożeniu karą (W skrajnych przypadkach ta zasada nie obowiązuje).
5.11 Gra pod dwoma nickami w trakcie jednego sezonu lub podszywanie się pod innego gracza będą karane bardzo surowo.
5.12 W przypadku zmiany “nicku” w porównaniu do poprzednich rozgrywek organizowanych przez HGL, gracz który “nick” zmienił lub kapitan jego drużyny zobowiązany jest do poinformowania organizatorów o tej zmianie. W przypadku braku takiej informacji, ukarany może zostać zarówno dany gracz, jak i jego kapitan.
5.13 Jest możliwe odpracowanie kary, jeśli organizatorzy wyrażą na to zgodę na określonych warunkach.

POZOSTAŁE

6.1 Najważniejszą osobą w klubie jest kapitan i to on powinien decydować o wszelkich decyzjach (np. czy jego drużyna zgadza się zagrać na danym serwerze).
6.2 W przypadku zmiany “nicku” w porównaniu do poprzednich rozgrywek organizowanych przez HGL, gracz który “nick” zmienił lub kapitan jego drużyny zobowiązany jest do poinformowania organizatorów o tej zmianie. W przypadku braku takiej informacji, ukarany może zostać zarówno dany gracz, jak i jego kapitan.
6.3
 Wszelkie próby oszustwa po wykryciu będą surowo karane.
6.4 Obraza administratorów ligi będzie traktowana bardzo surowo.
6.5 Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z jego przestrzegania.
6.6 Zastrzegamy sobie prawo do zmian w regulaminie w każdym momencie trwania ligi.
6.7 Ostateczny głos w każdej sytuacji zawsze będzie należał do organizatorów.